جراحی زیبایی صورت و پلک

۱۵ آبان ۱۳۹۵
جراحی زیبایی admin
جراحی زیبایی صورت و پلک

خانم ها و آقایان از گذشته به دنبال راه هایی برای افزایش زیبایی و یا بازگرداندن زیبایی از دست رفته ی خود بوده اند .مشکلاتی که می تواند زیبایی چهره را کاهش بدهد گاهی اوقات مادر زادی و ژنتیکی بوده و گاهی نیز در اثر افزایش سن یا بروز یک حادثه ایجاد می شود .خوشبختانه با پیشرفت علم پزشکی بسیاری از این موارد قابل اصلاح است .

جراحی زیبایی صورت چست ؟

جراحی زیبایی صورت  به مجموعه ای از جراحی ها گفته می شود که با هدف بهبود زیبایی ظاهر یک فرد انجام می شود.

انواع جراحی زیبایی صورت

  • جراحی پلک (بلفاروپلاستی)- این جراحی هم می تواند با اهداف زیبایی یا کاربردی و یا هر دو انجام شود.در این جراحی، پلک پایین و پلک بالا را به وسیله برداشتن یا جابجا کردن مقداری از بافت اضافه تغییر شکل می دهند.در این جراحی ممکن است عضلات و تاندون های اطراف چشم نیز تقویت شود.جراحی پلک (بلفاروپلاستی) می تواند بینایی افرادی که پلک افتاده دارند را بهبود دهد.
  • جراحی گوش (اتوپلاستی)-در حالت کلی این جراحی برای نزدیک کردن گوش ها به سر انجام می شود . با این حال ممکن است برای کوچک کردن سایز گوش های بزرگ یا تغییر شکل غضروف گوش نیز انجام شود.اتوپلاستی بیشتر برای بیماران زیر رایج است :
  • گوش های بیرون زده
  • گوش های بزرگ
  • گوش هایی که شکل نرمالی ندارند

بعضی از بیماران اتوپلاستی را برای یک گوششان انجام می دهند در حالی افراد دیگر هر دو گوش خود را جراحی می کنند .اتوپلاستی برای کودکان نیز می تواند انجام شود زیرا رشد گوش در سنین ۵ یا ۶ سالگی تقریبا کامل می شود .

لیفت ابرو

به عنوان لیفت پیشانی نیز شناخته می شود.هدف این جراحی بالا آوردن ابروهای افتاده و حذف چین و چروک پیشانی است که با افزایش سن پدیدار می شود .این جراحی معمولا همراه با عمل های زیبایی دیگر انجام می شود و هدف آن رسیدن به هارمونی بیشتر برای صورت است .

پروتز چانه

هدف پروتز چانه برجسته کردن چانه ی بیمار برای تعادل بیشتر با سایر اجزای صورت است .معمولا یک ایمپلنت توسط جراح در چانه ی بیمار جاسازی می شود .معمولا اگر بیمار جراحی بینی هم داشته باشد پروتز چانه و جراحی بینی در یک جلسه انجام می شود.گاهی اوقات جراحی به وسیله ی جابجا کردن استخوان های فک می تواند به نتیجه ی مورد نظر برسد (بدون پروتز).با این حال پروتز چانه به وسیله ی ایمپلنت برای بیمارانی که فک و دندان های نرمالی دارند متداول تر است .

پروتز گونه

 هدف پروتز گونه ایجاد استخوان های برجسته تر در گونه می باشد.جراح ممکن است یک ایمپلنت در بالای استخوان گونه جاسازی کند .بسیاری از بیماران عقیده دارند که گونه های فرورفته صورتشان را لاغر و مسن نشان می دهد.با افزایش سن گونه های ما تحلیل می رود.

تزریق چربی

 تزریق چربی، پیوند چربی نیز نامیده می شود و کاربرد زیادی در جراحی های زیبایی دارد .در این فرآیند چربی خود بیمار از قسمت های مختلف بدن او جمع آوری می شود و به منطقه ای که نیاز به برجسته شدن دارد تزریق می شود .نتایج این فرآیند بی خطر و طولانی مدت است .بیماران معمولا از این فرآیند رضایت بیشتری دارند زیرا با یک تیر دو نشان را می زنند ؛چربی از قسمتی که نمی خواهند برداشته می شود و به قسمتی که نیاز است تزریق می شود .وقتی که چربی استخراج می شود ، شسته شده و به دقت تصفیه می شود و سپس به اندازه مورد نیاز به محل مورد نیاز تزریق می شود. برای اینکه نتیجه ی بهتری بگیریم گاهی اوقات نیاز است چندین مرتبه تزریق چربی را تکرار کنیم.


برچسب ها